– Vi håper å nå mange av de som kjenner til oss fra før med kampanjen, og samtidig vekke oppmerksomhet hos studentene. Det er selvfølgelig viktig for oss å rekruttere de beste kandidatene, påpeker Dag Are Børresen (t.v.), her med juridisk direktør Tore Strandbakken.

Harselerer med griske advokater i ny reklamekampanje

- Håper folk forstår at vi er motsatsen hans.

Et hundretalls Help-samarbeidspartnere mottok like før jul et noe annerledes julekort. Når man åpner kortet starter automatisk en filmsnutt med «The lawyer», bedre kjent som «Louis Litt» fra advokatserien «Suits», som har gått på både TV2 og Netflix i en årrekke. Nå fortsetter kampanjen med en rekke humoristiske reklamefilmer.

Se en av reklamefilmene ved å trykke på bildet under:

https://www.youtube.com/watch?v=OIbOzKDunhU

 

– Ved å vise en kjent advokatkarikatur for mange både i og utenfor bransjen, forsøker vi å adressere et samfunnsproblem. Vi skal presentere Help og håper folk forstår at vi er motsatsen til «The Lawyer». Samtidig er målsetningen å peke på den uretten i samfunnet at ikke alle har tilgang til fullverdige advokattjenester. Dette er et problem som advokatlovforslaget dessverre ikke løser. Reklamene skal kun vises på nett, men vi har forsøkt å lage dem så gode at folk forhåpentligvis synes det vil være gøy å dele dem i sosiale medier. Dette er et eksperiment for oss også, vi gleder oss til å se mottagelsen, sier advokat og informasjonssjef i Dag Are Børresen i Help forsikring.

Selskapet har totalt omkring hundre advokater og fullmektiger i Norge, og blir stadig større. Det snakkende julekortet var en smakebit på selskapets nye kampanje.

Skuespilleren bak Louis Litt, Rick Hoffman, tilbragte en hel dag i Oslo der han spilte inn en rekke reklamefilmer som Help håper skal ta av på nettet.

– Å leie inn en velkjent Hollywood-skuespiller til Oslo for å spille inn flere reklamefilmer høres dyrt ut. Hva er de økonomiske rammene?

– Jeg tror Rick Hoffman ble så glad for å spille den rollen – og at han fikk lov å gjøre det av «Suits» -produksjonen, at det koster mindre enn man skulle tro. Kampanjen er innenfor de økonomiske rammene vi har.

Juridisk direktør Tore Strandbakken innrømmer at han var skeptisk til kostnadene da han fikk høre reklamebyråets idé.

– Min første tanke var at dette var uaktuelt, men det lot seg gjøre til en overraskende lav kost, selv om det selvsagt vil slå ut i regnskapet. Tilbakemeldingene vi får fra advokatfirmaene vi har sendt kortet til er veldig gode. Jeg snakket nylig med en partner i et annet selskap som hadde brukt over en time på å vise det frem til kollegene!

https://www.youtube.com/watch?v=gQjctfNPoLI

 

Powered by Labrador CMS