Jens Johan Hjort mener tallene fra EPSI bekrefter hans opplevelse av advokatstanden. Foto: Henrik Evertsson
Jens Johan Hjort mener tallene fra EPSI bekrefter hans opplevelse av advokatstanden. Foto: Henrik Evertsson

Advokater og frisører leverer
best på kundetilfredshet

«Bedriftene opplever jevnt over at kvaliteten på arbeidet og servicen som gis er meget god», viser EPSI-målingene for 2018.

Publisert   Sist oppdatert

Gjennom 20.000 dybdeintervjuer med privatpersoner og bedrifter i hele Norge, har EPSI Rating bedt kundene selv om å gi karakterer til de ulike leverandørene de benytter seg av.

Blant de private aktørene kommer både tannleger, optikere og fastleger godt ut, mens det er frisører som scorer aller best på kundetilfredshet.

Tilsvarende er det for advokatene i bedriftsegmentet som inntar topplassering.

«Bedriftene opplever jevnt over at kvaliteten på arbeidet og servicen som gis er meget god», skriver EPSI Rating i en pressemelding.

- Dette var en usedvanlig hyggelig måling! Det gjenspeiler mitt inntrykk av advokatstanden i Norge; dyktige, dedikerte og profesjonelle kvinner og menn med den målsetting å ivareta sine klienter og deres interesser best mulig, sier Advokatforeningens leder, Jens Johan Hjort, til Advokatbladet.

Sbanken og Handelsbanken kommer best ut blant selskapene målt i privatsegmentet, og mens GET tar bunnplasseringen, er det Ice som kan vise til størst fremgang.

EPSI Rating Norge

EPSI Rating Norge gjennomfører analyser av kundetilfredshet innen en rekke bransjer. Analysen blir gjort på bakgrunn av informasjon om kundenes forventning, kvalitetsopplevelse og verdivurdering av produkter eller tjenester.

Selskapet er en del av EPSI Rating Group som gjennomfører kundetilfredshetsstudier i hele Norden og i en rekke andre europeiske land.

Kilde: EPSI Rating Norge